Stílusos Férfi 2014.03.12. 11:03

A szegény ember Rolex-sze...

Tudjátok minden stílusos férfi életében eljön az a pillanat, amikor szüksége lesz komolyabb karórára/karórákra. Akárhogy is ellenkeztek, nem, egy telefonon megnézni az időt nem ugyanaz. A férfinek mindössze 3 (ami valójában 4 darab) ékszere lehet: a karórája, a jegygyűrűje és a mandzsettagombjai. A többi milyenségétől függően felesleges és többé vagy kevésbé gáz is. Persze mondhatnám azt amit más, stílussal foglalkozó blogger vagy tanácsadó olyan sokszor: "Tag Heuer, Omega, Rolex, Breitling, Panerai". De nem. Egyrészt ezek jórészt csak a pénzt sugallják (bár írtó király cuccok), másrészt akinek van stílusa tudja, hogy ezek közül csak kevés hivalkodó, amit ugye a stílusos férfi igykeszik kerülni. Persze már kaphatunk egy Rolex Airking-et akár 300-400 ezer forintért is, de az igazság az, hogy én első lépésben mást javasolnék. Az egyik, amihez eléggé érteni kell, az a vintage. Aki vágja, mit érdemes a különféle vásárokban beszerezni, és hová kell elvinni, hogy legyen is belőle hordható óra, annak ezt nem kell elmagyaráznom, aki viszont nem vágja, hogy mi az az bicompax, vagy hogy miért érdemes Poljot 3133-as szerkezettel szerelt órát venni (ha valakit érdekel elmondom: stilusosferfi@gmail.com), annak is lehet stílusos csuklója. És erre ott van a szegény ember Rolex-sze, a Seiko.

nathanbress_seiko5.jpg

forrás: Nathan Bress

Én a mindennapjaimban majdnem mindig egy 1972-es acél automata Seiko-t hordok kék Hirsch bőrszíjon (az óra több mint 40 éve folyamatosan használva van, mondanom sem kell, hogy hibátlanul működik, csak akkor nincs rajtam, ha a dresscode mást követel meg... :D). Gondolom akkor sem volt egetverően drága, és utódja, a gyakorlatilag azóta is változatlan szerkezetű Seiko 5 sem az. Kifejezetten nem az. Árai 29.500,- fabatkától indulnak és nem is érdemes 50.000,- fölé menni velük. Nem kapsz annyival többet, mint amennyivel több darabot vehetsz a Five-ból. Ezekből érdemes több féle számlapszínnel venni, egyiken megtartani a fém brészletet, a másikon kicserélni barnára, a harmadikon mondjuk sötétkékre, vagy feketére. Így szíjastól is benne van az ember darabjánál az 50-ben (amennyiből manapság egy gyenge közepes kvarcórát kapsz, mert Bell and Ross-t tutira nem). Ezek az órák mechanikusak, lelkük van, a viselőjük igényességét jelzik. Százszor többre tartom őket, mint egy kvarc Doxát, akármennyire is "svejci", meg akármennyire is pontosak azok a kvarcórák...

larrybiggs_seiko5.jpg

forrás: Larry Biggs

Egy szó mint száz, aki óravásárlást tervez, kukkantson már be a legközelebbi Seiko dílerhez és pattintson fel egy Seiko Five-ot. Nem fog csalódni, jópár évtizedre vesz majd órát, ha ezt választja.

Jó-jó tudom persze, én is leginkább egy Vulcain Cricket Alarm-ot vennék már legszívesebben, de ameddig nincs másfél Mihályom egy karórára, addig maradok a Seiko-nál. Én nektek is ezt javaslom...

Címkék:karóra kvarcóra Panerai Breitling Seiko Rolex Tag Heuer Vulcain stilusosferfi automata óra mechanikus óra Seiko 5 Cricket Alarm óravásárlás Rolex Airking Poljot 3133 40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://stilusosferfi.blog.hu/api/trackback/id/tr145855911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-xy- 2014.03.12. 19:07:02

Nekem is van egy ilyen Seiko-m. Nagyon szerettem, de ma már nem használom.
Sajnos 10 év használat után elkezdett egyre bizonytalanabbul működni. Időnként fogta magát és megállt. Pedig előtte egész nap a csuklómon volt.
Elvittem óráshoz. Megnézte és javasolta, hogy vegyek egy másikat. Állítólag a mechanikája megkopott és a javítás többe lett volna mint egy új.
Azóta egy Casio Lineage Titanium-ot használok. Kinézetre mint a Seiko, de a szerkezete quartz. A gyártó szerint 10 évente kell benne elemet cserélni, de már a 11-iknél járunk és még az eredeti van benne.

alf (törölt) 2014.03.12. 19:07:31

Régóta "titkos tipp" a Seiko 5 az órások táborában, olcsósága ellenére ez nem ciki, mint egy bármilyen "koppincs". De nem csak azoknál értelmesebb döntés, hanem ahogy a cikk szerzője írja, a nálánál többszörte többe kerülő tucat-kvarcoknál is!
Személy szerint is ezt preferálom és még egy dolgot sugall tulajdonosát illetően.
Hogy józan ember.
Nem sznob, nem idióta magamutogató, hanem értelmes és felelősségteljes ember.

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2014.03.12. 19:07:39

zenit.hu/750939.492617
ilyenem van 12 éve, csak a bőrszíja kopott meg és cserélni kellett.

dol86 2014.03.12. 19:30:27

nekem is ilyenem van. Már a második. Az első is meg van de amikor a 4. emeletről leesett a garázsbejáró elé akkor megrepedt az üvege. ettől még járt, de egyszer beszivárgott a víz a repedésen, és megadta magát. Újat kellett vennem. Ja és nem is órásnál, hanem zsibpiacon vettem igaz újonnan egy amolyan kereskedőtől.

alf (törölt) 2014.03.12. 19:30:30

@-xy-: Vidd be a Bajcsy-Zsilinszky-n a Seiko gyári szervizbe! Segítőkészek, olcsók és jók! Nekem van 22 éves és egy fél óra tisztítás után hibátlanul működik!

pobeda 2014.03.12. 19:42:10

Egy Grand Seiko-t el tudok képzelni a csuklómon. :)

Ubuntufan 2014.03.12. 20:33:23

"Tudjátok minden stílusos férfi életében eljön az a pillanat, amikor szüksége lesz komolyabb karórára/karórákra"
Nem jön el :)

robogó 2014.03.12. 20:41:29

Mindenben igazat adok a cikk írójának!Én sokáig svejci mechamikus mániás voltam,de kigyóntam belőle.Mivel a pénztárcám véges és nemtudnék 2 millát adni egy Vacheron-ért .Viszont mindent megtaláltam egy Seiko Premier Cinetic Perpetual órában a mechanikát és a quartzot egyben és persze a japán precizitást.Szép ,mutatós precíz,pontos óra!Árban is megfelelő,egy pár svejci márkát padlóra küld.

tomitami2 2014.03.12. 22:36:41

A Seikonak a Prospex sorozatára is felhívnám a figyelmet, melyet tudtommal sajnálatosan kizárólag a japán belső piacon forgalmaznak. Ezek kifejezetten mutatós, remek szerkezettel tokozott aszfaltbúvár órák. A Seiko szerekezetek járáspontossága jobb az ETA 2824, 2892 és azok pofátlan másolatainál, a Sellitáknál. Nagyobb a járástartalékuk, elnyűhetetlenek és eredeti "in-house" szerkezetek, nem beszállítóktól származnak. Ezt a szintet legfeljebb csak az Omega tudja. A Vacheron és a többi saját szerkezeteket beépítő márka meg nem 2 millió ft-nál kezdődik, hanem magasabban.
A Grand Seiko meg egyenesen a Rolex versenytársa árban, minőségben és ég presztizsben is.

Stílusos Férfi 2014.03.12. 22:42:51

@tomitami2: Én éppen ezért imádom a Vulcain-t, mert 1,5-ért is kapok in-house, ráadásul nem is akármilyen in-house szerkezetet. Az ETA és a Sellita köznapi darabjaival egyetértek, de a drágább helyeken azért ezekből kronométer változatot használnak, ami azért nem kismiska... A GS meg egyszerűen csak nagyon király... :)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2014.03.13. 08:33:07

en.uhrzeit.org/bilder/uhren/NY004017LE_1.jpg
Nekem ez van és szerintem egy dolog fontos igazán: a sorozat száma mellett a "made in Japan" felirat van gravírozva a hátlapjába!
Amúgy olyan 2002 körül vettem és azóta ha jól emlékszem a harmadik szíjat "használja", de karc még nincs rajta!

tomitami2 2014.03.13. 08:33:30

@Stílusos Férfi: Az ETA a kínálatát alapvetően csak a 2824, 2892 és 7750-es családra építi, 95%-ban azonos minőségűek voltak (a múltban?) a szerkezetek attól függetlenül, hogy egy 100.000 ft-os ETA Group Hamiltonba vagy egy 2 milliós Breitlingbe szerelték. Utóbbi esetben jobban beszabályozták és chronometer minősítéssel látták el azokat el.
Szerintem legolcsóbban a legjobb szerkezeteket a Seiko kínálja a piacon.
A nagyobb, 44 mm-es átmérőjű Seikok Hirsch liberty szíjakkal nagyon férfiasak és egyben elegánsak. Nyáron meg vissza a brészlet.

Globetrotter2014 2014.03.13. 10:53:01

@cenzuratroll bosszanto: zsebóra? Miért nem csokornyakkendő mindjárt
@-xy-: ... :) hmmm, 10 év. Az Armani kinetik órám már újonnan is háklis volt. Mondjuk tanulópénznek veszem, kinetikkel nem próbálkozom újra, legyen bárkié...

Pierr Kardán 2014.03.13. 10:59:36

Igazából a karóra is a farokhosszabbítás egyik módja. Akinek használati tárgyként kellene a karóra (vagyis azért, hogy tudja, hogy mennyi az idő), az nyilván nem vesz karórát, mert a körülöttünk lévő tárgyakon (számítógép, telefon, TV, rádió, DVD lejátszó, hőmérő, autórádió, stb. stb.) mindegyiken van óra.

Aki karórát vesz fel, az nem azért teszi, mert tudni akarja, hogy mennyi az idő.

SŐT!!!

Azt mondom, hogy a viselt karóra ára fordított arányban van a viselőjének a pontosságával. Főnökömnek félmilliós órája van, ő 10-15 percet késik mindenhonnan. A vezérhelyettesnek egymilliós órája van, ő általában az általa összehívott értekezletek végére esik be :-( A vezérigazgatónak 2,5 milliós órája van, na ő még életében nem késett 3 óránál kevesebbet sehonnan :-((

protézisesh 2014.03.13. 11:12:03

@Pierr Kardán: te meg sárga vagy, ugye? az irigységtől...

mojoking77 2014.03.13. 11:19:27

@Ubuntufan: O dehogy nem. Csak mindenkinek maskor. Apamnak az 50. szuletesnapjara vettuk az ovet pl.
www.zeiteisen.at/files/certina_ds-first-automatik-day-date_c014.407.26.081.00_frei_red.jpg

En tavalyjutottam el idaig:
http://98.129.202.168:8081/files/NorthParkNews/Feature/940_448_CAR2013.FC6313_2[2].jpg
(Csendbe nmegjegyzem mellette, hogy az USA-ban hivatalos TAG dealrenel kerult $1990-be...)

mojoking77 2014.03.13. 11:20:09

@Pierr Kardán: A karora az egyetlen ekszer,(a jegygyuru mellett) amit egy ferfi nyugodtan viselhet ugy, hogy nem tunik sem idiotanak, sem torok penzvaltonak/kissebbsegnek...

Globetrotter2014 2014.03.13. 11:55:23

A Panerairól az az örök emlékem hogy a kollega akinek volt, mindig azzal ütötte el a kényes kérdéseket hogy csak másolat. Pedig nem tűnik olyan embernek aki másolatokat szokott hordani...

-Hank Moody- 2014.03.13. 14:05:47

a bőrszíjas seiko 5 az első képen pontosan melyik típus?
nagyjából az első seiko ami tetszik, de nem találom ezt a verziót.
annak ellenére, hogy apámnak is seiko-ja volt, én mégis inkább certina-t vennék (mojoking félét, vagy egy Certina ds podium big size gmt chronograph-ot), netán tisso-t, mégiscsak svájci de még elérhető kategória a 7köznapi ember számára is

Stílusos Férfi 2014.03.13. 14:14:13

@-Hank Moody-: Ez egy Seiko 5 7S26 1154 D2 Black Dial.

LAclow 2014.03.13. 14:17:53

gyakorlott óra kedvelők/használók segítségét kérné egy amatőr (én):
milyen olyan órát tudnátok ajánlani 1500-2000 eur-ig amit ing és farmer bőrcipő (asszem ezt hívják business casualnak) kombóval korrektül lehet hordani? hol keressen az ember? leginkább ez a kérdés. a fent említett márkák hivatalosan Mo-on nem is kaphatók. ha igen az az érzésen hogy mint a minőségi ruházati termékek (AUT-ban megvéve és itthon 3x áron kirakva) idehaza jelentős felárral érhetőek el, ha egyáltalán elérhetők. netes vásárlás kizárva. fogni, felpróbálni akarom mielőtt kifizetem.
Szóval van itthon értelme új készüléket venni, vagy jóval olcsóbb pl.: Ausztria? Ha igen hol merre keressen az ember? kösz!

zsebkettő 2014.03.13. 14:17:55

Nekem is volt kettő, imádtam, de meguntam állítgatni őket. Már kb. tíz éve egy rádióvezérelt, vízálló, napelemes Casio-t hordok, úgyhogy állítgatás, elemcsere, folyamatos hordási kényszer elfelejtve. (Járástartaléka fél év.) Szinte csak dolgozni veszem fel, mert a pontosság a szakmámban alapkövetelmény. Másodpercre.

Stílusos Férfi 2014.03.13. 14:20:52

@LAclow: Számos komolyabb márka tart fenn itthon is butikokat. A Tag Heuer és az Omega az Andrássy úton van. Mostanában nyílt Breitling is. Vagy ott a KZM talán a WestEnd-ben. És sok 1500-2000 Euroba kerülő óramárkáról itt talál azonnal árakat: Chrono24.com

mojoking77 2014.03.13. 14:25:05

@LAclow: www.chrono24.hu/tagheuer/ora-arak--new.htm?man=tagheuer&showpage=&sortorder=1&usedOrNew=new

Ebben az arkategoriaban mar rengeteg gyonyoru, es stilusos orat lehet kapni. En mindenkep a svajcit ajanlom, ha valoban a megjeleneshez szukseges "ekszerkent" szeretne viselni

zsebkettő 2014.03.13. 14:31:52

Viszont a Poljot 3133-as iránti rajongást nem osztom, semmi különös, még felhúzogatni is kézzel kell, a minőségi órák olcsó utánzata.

Stílusos Férfi 2014.03.13. 14:37:27

@zsebkettő: Én azért szeretem, mert a Poljot 3133-as szerkezet egy Valjoux 7734 mechanikus kronográf klónja. Kicsit még fel is javították (szebb kidolgozás, több guiloche, kékített csavarok, több rubin 17 helyett 23), persze ez változattól is függ.

Nekem több órám van, így jobban szeretem őket kézzel felhúzni (szeretem ha mind jár és nem állnak napokig). Az ilyen funkcióval ellátott automatákat is jobban szeretem. Ameddig az első automatám volt az egyetlen órám, addig én is azt szerettem, mára ez kicsit megváltozott. Arra, hogy nincs óraforgatóm nincs mentségem... :D

József Barti 2014.03.13. 19:57:15

Most attól kellene stílusosnak lennem,hogy veszek egy,vagy több olyan órát amit ugyanúgy milliók viselnek,mint más márkákat,és nem tükrözi távolról sem a személyiségemet?
Én egyik Seiko-t sem venném meg a bemutatottak közül,sem a többi említett karórát(később vissza térek erre)
Nem hordok öltöny/vintage órákat!(vagy akárhogy is hívják)
Miért(?),pont azért amiről ez a bejegyzés is szól.A stílus miatt!(és általában a méretük sem megfelelő nekem)
Agyoncsapná azt a képet amit kialakítottam magamról,vagy legalábbis próbálok kialakítani!
Életem 99%-át dress code nélkül élem!(megtehetem!)Egészen más a személyiségem,mint amit ezek az órák sugallnak.
A másik okom hogy nem szimpatikusak ezek az órák,hogy a falnak mennék attól,ha nekem kellene húzogatni,állítgatni naponta.Továbbá zavar ha kopott,karcos!
Nekem egy óra ára a minőségről szól,de szükségem van pár funkcióra is,és természetesen tetszenie kell!Érezzem hogy,"megy hozzám".(de nagyon)
Ha valaki azt hiszi,a százezres Fossil (utalás a blogoló egy másik bejegyzésére)után fejlövésként hat a tudat,hogy egy ugyanennyibe kerülő öreg Omega,hatodkézből,háromszor felújítva,és még így is láthatóan használt állapotban többet ér,az nagyot téved!Én a Fossilt választanám!
Egyébként más márkát favorizálok,ha nem is kizárólagosan.

lor 2014.03.13. 21:36:42

Az első óra tipusa Seiko 5 SNX123.
Csinos kis darab nekem bejön.

kis infó gugli után
www.nathanbress.com/seiko5.php

Viszont csak fémszijjast találok, ha azt leszerelem egy bőr szijjal használható?

Stílusos Férfi 2014.03.13. 22:14:24

@lor: Én úgy nézem, hogy bőr szíjjal is használható lesz a brészlet helyett. Az én Seikomon is eredetileg fém volt, én cseréltem le bőrre. Mondjuk az sharkproof volt, nem klasszik brészlet...

-xy- 2014.03.13. 22:40:45

@alf: Kösz az ötletet! Ezt lehet, hogy meg fogom próbálni.

-xy- 2014.03.14. 07:57:54

@mojoking77: Ez pontosan így van! Sőt! Ez már nagyon régen így van!
Egy jó minőségű, szolid, nem túl hivalkodó karóra szerintem hozzátartozik egy férfi öltözékéhez. Legyen az akár elegáns öltöny vagy egy lazább ing-farmer összeállítás. Még akkor is, ha ma már a karórán kívül tucatnyi lehetőség van a pontos idő megtekintésére. A nadrághoz is kell az öv, és nem csak azért, mert anélkül leesne a viselőjéről. Egyszerűen hozzá tartozik.
A karkötőt és az egyéb vastag fuxokat meg hordják azok, akiknek a feltűnés a fontos és azt gondolják, hogy ettől menőbbek lesznek.

pobeda 2014.03.16. 14:40:10

Azt azért tegyük hozzá hogy a mechanikus órákat rendszereresen kell szervizelni(5 év)órásműhelyben, nem elég ha megvesszük és elhasználjuk. Ott kitisztítják, megkenik, kicserélik a kopó alkatrészeket, beállítják, hogy olyan legyen mint kezdetekben.

satykó 2016.11.20. 13:06:48

Van több svájci, német automata órám némelyik 4o 50 éves szépek jók, de én kedvelem a seikó 5-öst is abból is van kettő, elégedett vagyok velük, pontosak, van hogy felteszem!

noland23 2016.11.20. 13:07:11

@Stílusos Férfi: A féllengés.szám is emelkedett :-)74 óta le is gyártottak 2 millió darabot belőle.
A tokozás sokat fejlődött, ami szintén az óra lelke.Egy pillangó csatra is érdemes beruházni,nem fog az óra a földre pottyanni.
süti beállítások módosítása